جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین خواص ویژه موز سیاه شده که نمی‌دانستید اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور توضیحات جدید وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان و اصلاح حقوق کارگران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قیمت واکسن آنفلوانزا افزایش خواهد یافت | توزیع انسولین از ابتدای هفته

  • کد خبر: ۴۱۳۵۶
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
قیمت واکسن آنفلوانزا افزایش خواهد یافت | توزیع انسولین از ابتدای هفته
مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از احتمال افزایش قیمت واکسن آنفلوانزا به‌علت نوسانات ارزی خبر داد.
گروه جامعه شهرآرانیوز | مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از احتمال افزایش قیمت واکسن آنفلوانزا به‌علت نوسانات ارزی خبر داد.

دکتر علی روحبخش با اعلام این مطلب افزود: واکسن آنفلوانزا هنوز توزیع نشده و تاکنون نیز هیچ سهمیه مشخصی برای مشهد و خراسان رضوی در نظر گرفته نشده است.

وی در واکنش به سخنان مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل وزارت بهداشت مبنی بر فروش واکسن آنفلوانزا با کارت ملی تصریح کرد: این گفته را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب، زیرا تاکنون چنین مطلبی به ما اعلام نشده است. اما معتقدم فروش این دارو با کارت ملی اشتباه است، زیرا قرار نیست تمام مردم واکسینه شوند و اولویت، بیماران با ریسک بالا و افرادی است که توان بدنی ضعیفی دارند و زیاد مریض می‌شوند.

روحبخش افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌وسیله مردم به‌علت شیوع کرونا، باعث کاهش ابتلا به آنفلوانزا نیز خواهد شد و توصیه ما این است که افراد سالم از واکسن آنفلوانزا استفاده نکنند.

وی درباره نحوه توزیع، کشور محل ساخت و قیمت واکسن خاطرنشان کرد: واکسن‌هایی که وارد ایران می‌شوند، به‌طور عمده ساخت کشور‌های فرانسه و ایتالیا بوده‌اند و قیمت سال گذشته آن‌ها براساس نوع واکسن بین ۳۷ تا ۴۵ هزار تومان بوده است که این رقم به‌علت نوسانات ارزی افزایش خواهد داشت. البته هنوز مشخص نیست که واکسن با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود یا خیر، اما احتمالا افزایش قیمت خواهیم داشت.

توزیع برخی انسولین‌ها از هفته آینده


مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به رفع کمبود برخی انسولین‌ها در مشهد، از توزیع آن در ۶۰ داروخانه خبر داد و گفت: انسولین لانتوس که مدتی کمیاب شده بود، از ابتدای هفته آینده در ۶۰ داروخانه منتخب ما توزیع خواهد شد. همچنین انسولین نوورپید نیز به‌تازگی توزیع شده است و مشکلی برای این نوع انسولین نداریم.

وی ادامه داد: در هر حال برای برخی انسولین‌ها همچنان دچار مشکلیم و امیدوارم بتوانیم نیاز‌های بیماران را برطرف کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->